Partner serwisu

Usługi pocztowe na wsi. Agencja Pocztowa zysk dla Ciebie i mieszkańców

Transformacja ustrojowa spowodowała, że z wielu małych miejscowości zniknęła tak potrzebna instytucja, jaką jest poczta wraz z wieloma usługami pocztowymi. Jednak minęły już lata, gdy mieszkańcy byli skazani na brak u siebie usług pocztowych. Dobrym pomysłem na działalność na takich terenach są agencje pocztowe. Wydaje się to sprawdzać, bo te wyrastają w kraju jak przysłowiowe grzyby po deszczu. Głównym plusem jest fakt, że prowadzenie agencji pocztowej nie jest trudne, a może stanowić doskonałe uzupełnienie małego sklepu, punktu usług poligraficznych (ksero, wydruki, reklamy).

Dzisiaj agencje pocztowe znajduje się w kilkudziesięciu wsiach i miasteczkach Polski oraz w większości dużych miast. Agentem pocztowym może zostać każdy przedsiębiorca - osoba fizyczna lub prawna, który zobowiązuje się w ramach umowy agencyjnej do zawierania umów na świadczeniu usług w imieniu Poczty Polskiej S.A.

Co należy przygotować?

Co ważne agent pocztowy nie musi zajmować się tylko tą działalnością. Z powodzeniem może wykonywać równolegle inne zajęcie. Taki punkt może być przecież otwarty do godz. 14.00 bez sobót i niedziel. Warto pomyśleć o rozkręceniu takiego biznesu na wsi, gdzie internet jest wolny lub nie ma go wcale. Gdzie indziej usługi elektroniczne mogą być sporą konkurencją w stosunku do realizacji przekazów pieniężnych. Jednak nic przecież nie zastąpi fizycznego przesyłania paczek czy kartek świątecznych z życzeniami. Poza tym nie zawsze internet musi być naszym wrogiem. Żyjemy przecież w czasach, gdy często dokonujemy zamówień ze sklepów internetowych. Wówczas klient internetowy może wybrać, jako doręczyciela nasz punkt agencyjny.

Na stronie Poczty Polskiej czytamy, że od kandydatów oczekuje się jedynie:

- zarejestrowanej działalności gospodarczej lub gotowości do jej prowadzenia,

- dysponowania lokalem (własność lub inny tytuł prawny),

- podstawowej obsługi komputera,

- sumienności i samodyscypliny.

W zamian za to firma matka (bo mówimy tu o swego rodzaju franczyzie) oferuje zarówno szkolenia z przeprowadzania operacji pocztowych, nadawania przesyłek i listów, ale również oprogramowanie, sprzęt eksploatacyjny niezbędny do realizacji usług pocztowych, druki i materiały niezbędne dla zapewnienia prawidłowej realizacji usług pocztowych. Otrzymuje także w pakiecie wraz know how, także nieodpłatnie: wag, stemple ,bannery reklamowe, możliwość korzystania i gotowe loga Poczty Polskiej, a nawet reklamy ledowe.  Poczta pomaga także w zakresie organizacji reklamy, przygotowując za nas elementy wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej. Jednak jak przy korzystaniu z każdej marki obowiązuje nas dostosowanie się do wymogów marketingowych. Dodajmy jednak, że mimo nieodpłatnego użyczenia tych wszystkich materiałów, Poczta Polska zabezpiecza swoją własność wekslem in blanco.

Katalog Franczyz

Sprawdź gotowe pomysły