A może franczyzowa placówka edukacyjna MathRiders
Kwestia dobrej edukacji dzieci, młodzieży nie jest ci obojętna? Może sam chciałabyś/chciałbyś pokierować taką szkołą, ale nie masz pełnej wiedzy o tym, jak to zrobić? Być może dobrym wyborem będzie poprowadzenie szkoły na zasadach franczyzy. Taką formę współpracy oferuje MathRiders, sieć franczyzowa intensywnie rozwijana w Polsce przez Helen Doron Educational Group. Franczydawca podzielił się z nami informacjami przydatnymi dla osób, które chciałyby skorzystać z jego oferty.
Możliwości franczyzowe systemu obejmują, m.in. licencję na prowadzenie Centrum bądź Studio Nauczania (odpowiednio na obszarach do 100 tys. i do 25 tys. mieszkańców). Według szacunków Helen Doron Educational Group, całkowity koszt rozpoczęcia działalności w tych formach to wydatek rzędu 35 tys. w przypadku Centrum i 25 tys. zł w przypadku Studio. Wraz z planami na 2015 r., MathRiders przedstawiła profil franczyzobiorcy opracowany na podstawie danych dotychczasowych partnerów. Warto poznać wyniki tego wewnętrznego badania sieci. Wynika z niego, że na działalność w ramach konceptu decydują się: przedsiębiorczy nauczyciele, pasjonaci matematyki, edukatorzy z misją oraz chcące być swoimi własnymi szefami osoby, które rozumieją zalety pracy w ramach sieci franczyzowej. W przeważającej części są to kobiety.
Jakie wymagania musi spełnić franczyzobiorca?
Sieć stawia przyszłym franczyzobiorcom wymagania bezpośrednio związane z rodzajem i zakresem licencji, którą są zainteresowani. W przypadku centrum lub studio nauczania, wśród oczekiwań znajdują się: zdolności biznesowe, możliwości inwestycyjne oraz zainteresowanie branżą edukacyjną. Centrum mogą prowadzić osoby bez stopnia naukowego z zakresu matematyki. Wykształcenie kierunkowe jest wymagane jedynie od nauczycieli prowadzących zajęcia MathRiders z nastolatkami. Nie jest ono kluczowe dla uczących metodą MathJogs, kierowaną do dzieci w wieku 4-11 lat. Ważniejszym kryterium jest w tym przypadku doświadczenie pedagogiczne i predyspozycje do pracy z maluchami.
Co ważne, wiedza i umiejętności kandydata sprawdzane są w wewnętrznym procesie wstępnej weryfikacji. Przed rozpoczęciem pracy, zakwalifikowani uczestnicy przechodzą intensywne, 9-dniowe szkolenie. Wiedzę i umiejętności uzupełniają na bieżąco podczas organizowanych regularnie seminariów. W przypadku dyrektorów regionalnych (nazywanych również Master Franchisorami), najważniejsze jest doświadczenie biznesowe, predyspozycje liderskie i szerokie możliwości inwestycyjne. W zakresie kompetencji osób pełniących tę rolę leży nie tylko promocja marki w regionie, ale również dostarczanie materiałów merytorycznych, koordynacja pracy centrów nauczania i weryfikacja spełniania w nich standardów grupy. Niezwykle cenne są więc również umiejętności organizacyjne. Jak widać kryteria są bardzo jasno sformułowane.
Tekst Krystyna Paszkowska
Sprawdź też inne pomysły na biznes